Selasa, 9 Ogos 2011

Balik Kampung

Assalamualaikum w.b.t

Setelah bertahun-tahun tidak pernah balik ke kampung pada minggu-minggu awal puasa, tahun ini saya memecah tradisi tersebut. Selalunya saya balik kampung di penghujung Ramadhan bersekali dengan cuti hari raya tapi tahun ini entahlah diri saya bagai dipanggil-panggil supaya pulang ke kampung. Kebetulan pada hari Jumaat lepas (5 Ogos) saya ada urusan di KL…mulanya ingat selepas selesai urusan nak ke ofis tapi bimbang urusan mengambil masa yang lama jadi saya mohon cuti rehat pada hari tersebut. Selepas selesai urusan saya terus ke Hentian Puduraya untuk pulang ke kampung. Dapat tiket bas jam 12.00 tengahari dan sampai ke rumah dalam jam 4.00 petang lebih kurang.

Keesokan harinya dua orang adik saya pula menyusul...Alhamdulillah, sempatlah selama dua malam saya berbuka puasa, bersahur dan bersolat terawih bersama keluarga.

Bila dah ada di kampung, punyalah malas nak balik ke Putrajaya...rasanya majoriti semua rasa macam tu kan...kalaulah boleh berlama-lama di kampung, alangkah seronoknya. Tapi apa boleh buat, perjuangan hidup mesti diteruskan...tugas sedang menanti...nak tak nak kena balik jugalah kan...

Rumahku Syurgaku (sila abaikan model berbaju merah tu ye...)

Jalan yang ditar semula. Kata abah saya sebab nak sambut kedatangan DYMM Sultan Perak.

Kat tepi rumah. Yang melata kat atas tanah tu pokok pegaga.

Mak saya sedang menyiram tanam-tanamannya


Di tepi rumah juga...

Sekian, hingga jumpa lagi...

Tiada ulasan:

Eid Mubarak 1442H - Sambutan Aidilfitri Dalam PKP dan Norma Baru

 Assalamualaikum w.b.t 13 Mei 2021 / 1 Syawal 1442H Kad Raya Alaf Baru Alhamdulillah...Syawal datang lagi setelah sebulan berpuasa di bulan ...