Khamis, 24 Februari 2011

Pertunangan Sepupu

Assalamualaikum w.b.t.

Dalam minggu cuti Tahun Baru Cina baru-baru ni ramai betul orang buat kenduri kahwin, bertunang dan sebagainya termasuklah sepupu saya (anak sulung mak su saya). Majlis pertunangan diadakan di rumah keluarga perempuan di Kampar, Perak. Saya pergi dengan mak dan adik-adik saya Ilia dan Syira. Abah dan adik ipar saya pula pergi ke Kulim...abah saya nak beli anak orkid kat tapak semaiannya kat sana. Saya dah pernah pergi ke tapak semaian orkid tu, jadi saya malas nak ikut...sebabnya kawasan tu luas sangat, tak larat nak berjalan...

Pagi hari Sabtu (05-02-2011) tu kami ke rumah mak su dulu kat Bukit Merah...dari sana kami konvoi dengan 6 buah kereta...ni first time saya sampai ke Kampar ni...

Mak su (yang pakai cermin mata). Mak su ni adik abah saya... 

Antara wakil sebelah lelaki (sepupu saya)...dari kiri: mak long (kakak sulung abah dan mak su), mak saya, adik saya (Ilia) dan tuan punya blog...hehehe..Yang kat belakang tu sedara-mara sebelah pak su...saya pun tak berapa kenal...

Dengan adik bongsu (Syira)

Hantaran sebelah perempuan (tema pink)

Hantaran sebelah lelaki (tema hijau)

Gambar bakal pengantin tak boleh letak lagi...Insya Allah, bila dah dilangsungkan nanti saya cerita lagi...



Tiada ulasan:

Eid Mubarak 1442H - Sambutan Aidilfitri Dalam PKP dan Norma Baru

 Assalamualaikum w.b.t 13 Mei 2021 / 1 Syawal 1442H Kad Raya Alaf Baru Alhamdulillah...Syawal datang lagi setelah sebulan berpuasa di bulan ...