Khamis, 24 Mei 2012

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012


Assalamualaikum w.b.t

Huhu...baru berkesempatan nak buat entri pasal ni...

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2012 telah berlangsung mulai 27 April - 6 Mei 2012. Bertemakan "Buku: Dunia Tanpa Sempadan", PBAKL 2012 seperti biasa berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Kunjungan pertama saya ke PBAKL pada tahun ni adalah pada 2 Mei yang lalu. Agak lewat daripada tahun-tahun sebelum ini sebab pada awal-awal festival saya berada di kampung. Pada tahun ini juga pertama kalinya saya berkunjung di pertengahan minggu iaitu pada hari bekerja. Dah semestinya lah saya bercuti pada hari berkenaan. Pengunjung tetap ramai terutamanya rombongan pelajar sekolah tapi pergerakan agak mudah dan tidak terlalu sesak berbanding jika pergi pada hujung minggu.


Inilah hasil rembatan saya pada PBAKL tahun ni. Itupun tak semua booth saya kunjungi. Kalau tidak mesti lebih lagi agaknya. Saya sempat berjumpa dengan novelis Norhayati Berahim dan Aina Emir di booth mereka dan berpeluang juga mendapatkan tandatangan pada novel terbaru masing-masing. Kebetulan pengunjung tak berapa ramai...kalau tidak, tak rajin la saya nak beratur untuk dapatkan tandatangan mereka.

Cadangnya nak buat kunjungan kedua pada hari-hari terakhir festival tapi cuaca tak berapa nak mengizinkan...hujan...okeylah tu...selamat RM saya...hehehe...

Misi berikutnya...membaca semua novel, buku dan majalah yang telah dibeli...dan simpan duit untuk PBAKL 2013...Insya Allah. Ye lah tu...biasanya untuk novel-novel baru saya tak tunggu festival pun sebab every month memang dah spend money untuk beli novel2 baru yang saya berkenan...

Sekian saja coretan saya buat kali ini...


Tiada ulasan:

Eid Mubarak 1442H - Sambutan Aidilfitri Dalam PKP dan Norma Baru

 Assalamualaikum w.b.t 13 Mei 2021 / 1 Syawal 1442H Kad Raya Alaf Baru Alhamdulillah...Syawal datang lagi setelah sebulan berpuasa di bulan ...